Nowe magazyny dla małych firm w Bydgoszczy
Mniej ofiar na morzu
Według raportu firmy Allianz w 2016 roku w wypadkach na morzu zginęło 2611 osób, o 4 proc. mniej niż w 2015 roku, natomiast armatorzy stracili 85 jednostek o wyporności ponad stu ton, o 16 proc. mniej niż rok wcześniej. Jedna czwarta wypadków zdarzyła się w Azji Południowo-Wschodniej, wschodnie Morze Śródziemne i Morze Czarne także są akwenami wysokiego ryzyka. Statki towarowe stanowią jedną trzecią strat. Za nimi są promy. Średni wiek straconego w 2016 roku statku wyniósł 28 lat. Najniebezpieczniejszym dniem okazał się piątek, najbezpieczniejszym sobota.
Autonomiczne statki
Według ubezpieczycieli na 15 tys. wypadków na morzu w ostatnich pięciu latach 75 proc. spowodowanych było przez ludzki błąd. Łączna wartość strat przekroczyła 1,6 mld dol. Przy coraz większych statkach straty przy jednym zdarzeniu mogą sięgnąć 2 mld dol., szacuje Allianz. Armatorzy liczą, że autonomiczne statki zmniejszą ryzyko wypadku. Spodziewają się, że w 2020 roku jednostka autonomiczna rozpocznie żeglugę przybrzeżną.
Kary dla przewoźników cargo
Jedenastu lotniczych przewoźników cargo ostatecznie musi zapłacić niemal 776,5 mln euro kary za zmowę cenową. KE nałożyła tę karę w listopadzie 2010 roku za czyny z lat 1999-2006, jednak Trybunał dopatrzył się braków formalnych i unieważnił wyrok....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta